A po szampon - do pszczelarza. Mycie włosów miodem.

/
21 Comments

Ostatnim razem nie paliłyście do porzucenia mycia włosów, a co powiecie na prosty szampon DIY?
Praktycy przypisują mu takie właściwości jak metodzie No Poo, którą opisywałam poprzednio. Ale, w przeciwieństwie do użycia proszku do pieczenia, ma nie wysuszać włosów. Na dodatek pH miodu waha się od około 3,8 do 5. Z kolei pH skóry głowy wynosi średnio 5. 

Prawdziwy miód ma działanie m.in. antybakteryjne. No właśnie, prawdziwy... Niestety, często w sklepach możemy spotkać "podrasowane" miodki, które mogą się już nie spisać tak dobrze. Przybliżę Wam kilka łatwych metod na określenie, czy nie mamy do czynienia z rozcieńczonym produktem:

"1. Test ściekania. Nabierz miód na łyżeczkę i jednostajnym strumieniem lej go na talerzyk. Jeśli ścieka równomiernie, nie rwąc się i tworząc na talerzyku stożek, to jest to miód naturalny. Konsystencja sztucznego miodu będzie jednolita, bez żadnych grudek a miód rozleje się po talerzu.2. Test rozpuszczania. Do szklanki zimnej wody wlej łyżeczkę miodu. Jeśli będzie rozpuszczać się nierównomiernie tworząc smugi w wodzie, to masz pewność, że miód jest dobrej jakości. Miody sztuczne rozpuszczają się równomiernie i szybko.
3. Test wagi. W litrowym słoiku nie powinno być mniej niż 1,4 kg miodu.
4. Krystalizcja. Dobrze przechowywany miód może stać nawet rok, ale już kilka miesięcy po zbiorze powinien się skrystalizować. Jest to naturalny proces, który zawsze zachodzi w prawdziwym miodzie. Krystalizacja nie zmienia jego właściwości odżywczych, ani działania leczniczego. Czas potrzebny do zbrylenia zależy od rodzaju miodu. Najdłużej w stanie płynnym pozostaje miód z białej akacji, inne powinny skrystalizować się do końca roku, w którym zostały zebrane. Sztuczne miody nie krystalizują się - jest to jedna z metod na sprawdzenie jakości produktu." - Źródło.
Kubuś Puchatek wiedział co dobre!
Źródło.

Istotnym jest, żeby taki szampon zużywać od razu po przygotowaniu. Przechowywanie nie jest zalecane w tym przypadku. 
A jak go przygotować? Do jednej łyżeczki stołowej miodu dodajemy trzy łyżeczki wody. Jeśli mamy akurat skrystalizowany miód, należy wcześniej go rozpuścić w kąpieli wodnej. Najlepiej nastawić na małym ogniu. 
Jeśli zależy nam na ulepszeniu naszej mieszanki, wystarczy sięgnąć po olejek eteryczny. 

Nie jestem wielką fanką miodu. U mnie w domu zawsze jest na stanie, ale sięgam po niego tylko, gdy jestem chora. Nie wątpię w jego cudowne właściwości, ale raczej nie sądzę, abym się skusiła na taki eksperyment.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Taki szampon do Was przemawia? :)
Pozdrawiam,
Szczera Marchewka


You may also like

21 komentarzy:

  1. spróbowałabym ,,skoro już nawet kawę miałąm na głowie i mleko kokosowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś próbowałam przyciemnić włosy kawą.:)

      Usuń
  2. Chyba jednak wolę miód jeść, chociaż dużo się naczytałam o tym, że warto użyć miodu do włosów. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, bardzo ciekawa metoda :) niestety teraz o naturalny miód bardzo ciężko... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio trafiłam na taki miód. Gość sprzedawał go przy drodze. W sklepie o to ciężko.:)

      Usuń
  4. My mamy miodek prosto z pasieki. ^^ Ale chyba szkoda mi go na szampon. xD (Nie żebym go jadła teraz, gdy jestem na diecie - tam są drożdże, jak niemalże wszędzie. -.-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też, odkąd tacie wymarły pszczoły.:(

      Usuń
  5. Miód lubię jako naturalna maska na usta. Co di mycia włosów miodem to sobie tego nie wyobrażam.

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas też miodowo :) Ale szamponu jeszcze takiego nie używałyśmy :)
    Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w naszym konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś może spróbuję, co mi szkodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy nadejdzie ten magiczny czas, że będę mogła zaszyć się w jaskini i nie wychodzić do ludzi, na pewno wypróbuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja miód czasem mieszam z jajkiem i używam jako odżywki... ale zmyć tą mieszankę to cud. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. my mamy miód prosto z pasieki ale na mycie nim włosów się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej a co z tym myciem? tak po prostu zamiast szamponu do włosów miodu używać? tak?

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis, czekam na więcej. Kom za kom? Obs na obs?
    Zerknij na mój blog http://urodaizdrowiekobiet.blogspot.com/ pokazałam tam jak zdobyć darmowe kosmetyki, jeżeli jesteś aktywną blogerką.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawi mnie ten sposób, ale chyba się nie skuszę... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam wrażenie, że po takim eksperymencie włosy na długości byłyby raczej tłuste :((

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze. :) Chętnie zaglądam na Wasze profile, a co za tym idzie również odwiedzam blogi. Jednak komentarze z "Fajny blog, zapraszam do mnie" do tego zniechęcają. :)